Translate

czwartek, 2 listopada 2017

" Był sobie pies " - bardzo krótkie streszczenie książki.

Zapewne każdy z Was słyszał o tym filmie, który wszedł na ekrany na początku 2017 roku.
Jako, że jestem wielką miłośniczką psów na samym początku wolałam przeczytać książkę, a potem dopiero obejrzeć film. Cała opowieść liczy 390-stron i przyznam szczerze, że czytałam ją przez dwa dni na jednym wdechu. Pod koniec miałam łzy w oczach. 
Jeżeli lubicie sięgać po takie książki to mogę ją polecić w 100%.
***
Nasz czworonożny bohater na samym początku przedstawia swoją rodzinę. Mamę, braci; Głodka i Prędka oraz siostrę. Mama wpaja maluchom do głowy, że ludzie są źli i powinni ich za wszelką cenę unikać. Głodek odszedł w zaświaty, a jego siostra gdzieś zniknęła. Pozostał sam z Prędkiem.
Do "Zagrody", a raczej do ich stada dołączył nowy pies Spike, który postanowił przejąć władzę nad całą resztą, dlatego na samym początku zaatakował Alfę, głównego przywódcę. Potem co chwilę psy toczyły ze sobą walki. Niespodziewanie przyjechali funkcjonariusze ze schroniska, którzy postanowili odebrać właścicielce wszystkie czworonogi. Nasz bohater był lekko zdezorientowany, jednakże pokornie stanął do kolejki, aby założono mu drąg na szyję. Psiak widząc nową mamę zdał sobie sprawę, że ona nie pójdzie razem z nim i wtedy przypomniał sobie ostatnie spojrzenie jego prawdziwej mamy przed odejściem w świat. Był zdany wyłącznie na siebie. Jednak z doświadczeń dawnego życia wiedział, że istnieją lepsze zagrody z kochającymi ludźmi. Kiedy Bailey zakończył swój żywot, przy kolejnym wcieleniu narodził się jako suczka Ellie. Pomagała w szukaniu ludzi, ale bardzo tęskniła za swoim poprzednim opiekunem Ethanem. Kiedy skończył swoją ziemską wędrówkę jako Ellie to przy kolejnym wcieleniu został przez właściciela porzucony. Jego losy były bardzo kręte, jednakże odnalazł swojego ukochanego chłopca. Wprawdzie od tego czasu troszkę się postarzał, ale był nadal kochającym człowiekiem. Z początku odesłał włóczęgę do schroniska, lecz potem po niego wrócił i psiak " Koleżka" został z nim aż do jego śmierci. 

21 komentarzy:

  1. Bardzo poruszająca recenzja. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam ją w swojej biblioteczce i na pewno przeczytam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale widziałam ją u przyjaciółki na półce, więc pewnie pożyczę :)

    Pozdrawiam i zapraszam :)
    http://najlepszy-blog-monki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki nie czytałam, ale oglądałam film popłakałam się na nim ;)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać książki, ani obejrzeć filmu. Ale koniecznie muszę to nadrobić.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja. Przeczytałam tę książkę i jest cudowna.
    Zapraszam do mnie! :)
    https://xonlywayofk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe, nigdy nie czytałam
    zapraszam ciebie do mnie pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam książki, aczkolwiek mówiono mi o niej :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciągle u mnie leży ale ciągle też znajduję coś innego.
    aleksandra-wziatek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam tę książkę, chętnie przeczytałabym ją.
    ✾ I'm Dollka Blog ✾

    OdpowiedzUsuń
  10. Super recenzja ♥ Bardzo podoba mi się Twój blog !
    Zyskałaś kolejną stałą czytelniczkę, z pewnością zostanę z Tobą na dłużej. ♥
    Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego wieczoru ♥

    Zapraszam także do siebie
    http://recenzjella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii o tej książce, ale to niestety nie mój typ literatury :)
    Pozdrawiam!
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka mnie naprawdę zaciekawiła :)

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta książka jest na mojej liście lektur do przeczytania w jesienne wieczory :)

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety oglądałam tylko film, ale widzę,że trochę w nim pominięto :(.
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tym filmie.
    Znając mnie to pewnie płakałabym na filmie jak i czytając książkę.
    Mam nadzieję, że uda mnie się obejrzeć ten film teraz w te jesienne wieczorki.
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Od dłuższego już czasu myślę o tej książce, muszę w końcu dać jej szansę. ;)
    Chętnie zaobserwuję bloga, pozdrawiam!

    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o tej książce ale muszę ją przeczytać-uwielbiam psy😍
    Pozdrawiam
    Lili-93.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie również bardzo spodobała się ta książka. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film na bazie książki też fajny. Jeszcze od tego autora czytałam "O psie, który wrócił do domu". Oglądałam również ekranizację owej powieści i mi się podobało.

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥