Translate

czwartek, 15 czerwca 2017

"Ja,ty i fejs" - krótkie streszczenie

 Jakiś czas temu zakupiłam w Empiku książkę pt. " Ja, ty i fejs". Z początku sam tytuł mnie zainteresował, więc ciekawość co się tam znajduje wzięła górę.
W dzisiejszym poście postaram się krótko streścić historię tejże książki.
 ♥ Chciałam także podziękować za 459-tysięcy wyświetleń  ♥ 
Główna bohaterka Emma planuje rozstać się z chłopakiem Grahamem, ale nie posiada na tyle odwagi. Obecnie trwa rok 1996 i chodzi do trzeciej klasy liceum. Pewnego dnia dostaje od rodziców komputer. Kiedy podłącza się do internetu odkrywa nieznaną jej dotąd stronę pod nazwą Facebook. Widzi tam swoją przyszłość. Z początku myśli, że ktoś robi jakiś głupi kawał. Na zdjęciu rozpoznaje starszą wersję siebie. Kobieta na tej witrynie posiada takie same dane jak Emma, ale dopiero gdy dziewczyna dostrzega identyczny naszyjnik w kształcie litery E jaki nosi stwierdza, że to może być naprawdę ona. Nie jest zadowolona ze swojej przyszłości i tego co się dzieje na tej stronie. Wchodząc tam trafia na profil przyszłego męża. Jej kolega Josh uważa, że to zwyczajna fikcja i naprawdę ktoś robi jakieś głupie żarty. Jednak zmienia zdanie, kiedy się dowiaduje, że on także posiada swój profil. Jego żoną ma zostać Sydney, super laska ze szkoły z którą na obecną chwilę nie zamienił jeszcze ani jednego zdania. Na korytarzu Graham spotyka się z Emmą. Ona na jego widok jest przerażona, ponieważ zgolił sobie włosy. Emma sądziła, że nic lepszego w dalszych czasach ją nie czeka, dlatego postanowiła zostać z obecnym chłopakiem. Gdy się zaczął do niej dobierać to tym razem go nie odepchnęła, a po chwili zaczęli się całować. Josh widział tą sytuację i na sam ten widok chwyciło go wielkie obrzydzenie. Jest podekscytowany jednak faktem, że zostanie mężem Sydney. Razem z Emmą zaczynają sprawdzać przyszłość swoich znajomych. Josh postanawia zagadać do Sydney. Rozmowę zaczyna słowami " ja bardzo lubię tę aulę do której idziemy", a super laska go zgasiła, ponieważ odrzekła " bo tam właśnie idziemy". Chłopak stawił się za nią w pewnej sprawie. Emma wybiera się do biblioteki. W książce telefonicznej sprawdza na szybko pod literą J czy znajduje się gdzieś numer jej przyszłego męża, ale nic nie znajduje. Kseruje, więc wszystkie kontakty, aby je sprawdzić w domu. Chwilę po wyjściu Emmy przychodzi Josh, który pilnie jej poszukiwał. Pyta się o nią bibliotekarza, a potem w drukarce znajduje jedną z kopii. Emma zaczyna dzwonić na dane numery, lecz dopiero za drugim razem dodzwoniła się do ciotki Jordana Jonesa Juniora, która podała jej do niego numer. Bez zastanowienia nasza bohaterka chwyciła za telefon i do niego zadzwoniła. Kiedy dowiedziała się w jakiej miejscowości studiuje od razu po skończonej rozmowie wzięła swój notatnik i wykreśliła to miejsce gdzie miała prowadzić swoją dalszą edukację z nadzieją, że nigdy tego chłopaka nie pozna. Emma tym sposobem pozbywa się ze swojej przyszłości Jordana. Wchodząc na stronę tym razem widzi, że jest żoną jakiegoś Kevina Storma i będzie mamą. Kevin nie posiada swojego profilu. Tym razem pojawiła się jej nowa praca. Zostaje biologiem morza. Josh mówi Emmie, iż nie powinni tak zmieniać przyszłości. Wcześniej gdy Josh zaglądał na swój profil posiadał trójkę dzieci, a po tej małej rewolucji odczytuje posta, że czeka na pierwszego pierworodnego. Poprzednie dzieciaki zwyczajnie zniknęły. Chwilę po tym do Emmy pisze Sydney, która prosi ją o numer do Josha. Emma w tym momencie jest wściekła na kolegę, ponieważ zabraniał jej zmieniać przyszłość, a sam przykładał do niej ręce. Josh podekscytowany faktem, że Sydney posiada jego numer wybiega pędem z Emmy mieszkania. Nasza bohaterka zrywa z Grahamem, a jej znajoma Kellan zachodzi w ciążę. Sydney zadzwoniła do Josha. Od tamtej chwili każdy chciał z nim chwilę porozmawiać. Anna proponuje Joshowi wspólną naukę historii, a następnie zapisuje mu w rogu zeszytu swój numer telefonu. Kellan sugeruje Emmie, że między nią i Joshem się trochę poprawiło, ale od niedawna znów skaczą sobie do gardeł. Mówi jej, że jeśli wyobrażała sobie jakby to było gdyby była z nim to najwyższy czas, aby zrobiła jakiś krok, bo kiedyś może być za późno. Emma spogląda tylko na dom Josha i po chwili spuszcza wzrok. Sydney podwozi Josha do domu. Emma widzi jak całuje go na pożegnanie w policzek. Zaczyna bawić się przyszłością, gdy chłopak przyszedł do niej w odwiedziny. Nagle ich usta się ze sobą stykają, ale żadne z nich się nie odsuwa. Emma do ucha zadaje mu pytanie jak to wpłynie na ich przyszłość. Josh jest oburzony sytuacją, która niedawno miała miejsce. Zarzuca Emmie, że dobrze wiedziała co do niej czuł, ale go odrzuciła, dlatego pyta ją czemu posunęła się do takiego kroku. Po tym małym incydencie obydwoje starają sobie schodzić z drogi. Sydney zwalnia Josha na cały dzień ze szkoły, ponieważ chce żeby jej pomógł z organizacjami na zakończenie roku szkolnego. Po drodze wstępują do jej kolegi, aby podrzucić mu alkohol na nadchodzącą imprezę.
Na samym końcu główni bohaterowie tejże historii zostają parą.

29 komentarzy:

  1. Lubię książki, w których autorzy nie boją się użyć słowa "Facebook", bo w wielu jest to zastępowane "portal społecznościowy", ale nikt nie podaje nazwy, jaki xD

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam właśnie książki na prezent dla znajomej. Przeczytałam twój post i myślę, że ta jej przypadnie do gustu ;) http://main-drag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja coś wygrałam? :O Ojejku! :D jestem w szoku :P
    Jednak 7 to szczęśliwa cyfra :)
    Buźka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już po ochłonięciu i przeczytaniu całego wpisu to - gratuluję tylu wyświetleń! ♥
      Książka rzeczywiście ciekawa, po tytule nie sądziłam, że wszystko potoczy się tak magicznie. Chciałabym móc zerknąć na swoją przyszłość i popróbować ją zmieniać :P.

      Usuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą książkę. :) Gratuluje tylu wyświetleń i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu :D

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje statystyk! :)
    Z tego co wywnioskowałam fabuła książki jest bardzo zawiła.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zaciekawiła mnie :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukałam tej książki w moim empiku ale już jej nie ma... Zamówiłam online i czekam :-)

    xxPamolina
    www.pamolina.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez chcialam kupic ta ksiazke, ale w sumie nie wiem czemu tego nie zrobilam haha. Te streszczenie znowu przypomnialo mi o tym ze jednak tego chce haha
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję 459tys wyświetleń! :D Książka niestety nie mój typ :/

    Zaobserwuj jak sie spodoba♥Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  10. ksiązka mnie zaciekawiła :-)
    pozdrawiam i obserwuje
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa książka. :) Gratuluję mnóstwa wyświetleń!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie dla mnie, ale pewnie jest masa osób którym się spodoba:)
    https://devildisorders.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka raczej nie dla mnie :)
    Gratuluję tylu wyświetleń :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie do przeczytania tej książki :).
    Zapraszamy do nas :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Great post :)
    I'm following your blog :)
    Visit my blog if you like ♥

    Jana Lukic

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi! I just have discovered your blog and now I am following you, I hope u can visit mine and if u like follow me back. Great post! Kisses from http://mylifeinsimplelittlewords.blogspot.com.es/ ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Wreszcie doczekałam się recenzji! Byłam strasznie ciekawa tej książki już od dłuższego czasu, ale żadna recenzja jakoś szczególnie mnie nie przekonywała.

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. gratulacje tylu wyświetleń ;) książka wydaje się być ciekawa ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  19. O matko, gratuluję tylu wyświetleń, pokaźna liczba! Choć liczba obserwatorów też jest niczego sobie :D Faktycznie tytuł nie zwraca szczególnej uwagi, ale treść już zdecydowanie tak.
    Nowy post

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdybym była trochę młodsza to na pewno chętnie bym przeczytała tą książkę, lubię takie "romansidła" :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś wypożyczyłam tą książkę w bibliotece publicznej, ale niestety mnie nie wciągnęła... ostatnio ją nawet widziałam w empiku ;)

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zastanawiam się, czy też kiedyś nie przeczytać tej książki. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ta wciąż przede mną i na razie nie zanosi się, bym po nią sięgnęła w najbliższej przyszłości. Ciągle coś innego wpada mi w oko...

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥