Translate

poniedziałek, 24 czerwca 2024

Mending My Destiny - Naprawienie mojego przeznaczenia

Człowiek czasami gubi własne przeznaczenie i niekiedy trzeba umieć powrócić na dawne tory,
aby szczęśliwie dojechać do wyznaczonej stacji.
Czy warto wierzyć w przeznaczenie?
Moim zdaniem każdy człowiek jest kowalem własnego losu,
a jak sobie pościelisz tak właśnie się wyśpisz.
Oczywiście nie zawsze na wszystko w naszym życiu będziemy mieć wpływ,
ale możemy dążyć do naprawy naszych błędów.
Nazywam się Maja i obecnie pracuję jako nauczycielka w szkole podstawowej.
Obecnie uczę historii. Pamiętam, że od dziecka kochałam zwierzęta, lecz poprzez nacisk rodziców
wybrałam zawód nauczyciela. Czy teraz żałuję tej decyzji? Absolutnie nie, gdyż praca z uczniami
przynosi mi wiele satysfakcji. Niemniej jednak przyszedł taki okres w moim życiu, 
że faktycznie zaczęłam się poważnie zastanawiać nad zmianą branży.
- A może rozpoczęłabyś znowu naukę i zostałabyś weterynarzem? - zapytała Monika,
moja przyjaciółka.
- Ten kierunek odpada. Jestem już na to zwyczajnie za stara - westchnęłam.
- Jak zwykle przesadzasz. Pamiętaj, że na spełnienie marzeń nigdy nie jest za późno,
a za kilka lat bardziej będziesz żałowała tego czego nie zrobiłaś niż tego co zrobiłaś - uśmiechnęła sie.
To spróbujesz? - zapytała.
- Okej. Spróbuję, ale będziesz musiała pomagać mi w nauce - oznajmiłam.
- W wolnych chwilach na pewno pomogę ogarnąć Tobie notatki, bo bazgrzesz jak kura pazurem 
- wzruszyła ramionami Monika.
Niestety, ale jak to w życiu bywa obiecanki cacanki, a głupiemu radość.
Monika miała tyle własnych obowiązków na głowie, że w całym tym zabieganiu
nie znalazła dla mnie czasu i zostałam z tym wszystkim sama.
Nie mam jej tego za złe, ponieważ tak naprawdę wiedziałam na co się piszę.
Nauka, która trwała kilka lat była dosyć ciężka i wymagająca, lecz na szczęście udało mi się
zdobyć drugi wymarzony zawód. Ostatecznie pożegnałam się ze szkołą 
i otworzyłam własny gabinet weterynaryjny.
Szybko zdobyłam sympatię klientów, a także ich czworonożnych towarzyszy.
- Muszę Pani powiedzieć, że dawno nie byliśmy z Oskarem u tak dobrego weterynarza.
Na pewno polecę Pani gabinet moim sąsiadkom - powiedziała starsza kobieta.
- Będzie mi bardzo miło i proszę pamiętać o kolejnej wizycie, bo trzeba zrobić szczepienie na wściekliznę 
- odpowiedziałam.
- Na pewno się tutaj pojawimy - chwyciła za klamkę i wyszła.
Jak sami widzicie na naprawienie własnego przeznaczenia nigdy nie jest za późno,
a wiek to tylko liczba.
Jeżeli macie taką możliwość to spełniajcie własne marzenia.
Trzymam za Was mocno kciuki i mam wielką nadzieję, że uda się Wam tak samo jak mi
zrealizować postawione sobie cele.
**********************************************************************
Koniecznie dajcie znać w komentarzu jak oceniacie to opowiadanie ;)
Tymczasem życzę każdemu miłego dnia!

36 komentarzy:

  1. Pięknie! Oby się spełniło mi i Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaznaczam, że to jest opowiadanie ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  2. Wielokrotnie patrząc latem w gwiazdy zastanawiałam się nad różnymi sprawami - od polityki, ważnych spraw, naukę, rozrywkę po te całkowicie przyziemne koło mnie. Wśród moich myśli były też i te, czy rzeczywiście nasze życie zapisane jest w gwiazdach? Czy człowiek rodzi się już z zapisaną księgą swojego życia, czy też ta nasze księga jest jeszcze czysta?
    Niestety, po dziś dzień nie umiem na te pytania odpowiedzieć.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem człowiek każdego dnia dostaje od życia czystą kartę,
      a to jak tą kartę zapisze zależy już od nas samych ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  3. Z przyjemnością czytam Twoje opowiadania. Masz do ich pisania talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥ Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  4. Ciekawe, bo porusza temat dotykający każdego z nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że ten temat może dotyczyć każdego człowieka ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  5. Ja wierzę, że każdy ma swoje przeznaczenie. Ciekawe opowiadanie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy każdy ma swoje przeznaczenie? Moim zdaniem każdy człowiek jest kowalem własnego losu ;) Fajnie, że opowiadanie spodobało się :)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  7. To opowiadanie w sposob właściwy przedstawia nam jak spełnić swoje marzenie. Niektórzy ludzie zbyt boją się spróbowac albo sa zbyt leniwi aby zrobic krok w tym kierunku.Potem narzekają ;-) Motywujące opowiadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem bardzo się cieszę, że opowiadanie podobało się :)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥ Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  9. Czytałam z przyjemnością :) Świetne opowiadanie.
    Serdecznie pozdrawiam 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥ Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  10. Super opowiadanie, takie pozytywne i radosne.
    Oczywiście, że nigdy nie jest za późno na spełnianie swoich marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spełnianie marzeń zawsze jest odpowiedni czas, ale trzeba się odważyć ;)
      Zatem bardzo się cieszę, że opowiadanie podobało się ♥
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  11. Po części wierzę w przeznaczenie i że coś jest zapisane w gwiazdach, a z drugiej strony wiem, że na moje życie największy wpływ mają jednak inni i nie ważne czasami jak człowiek się stara, na wiele spraw nie mamy wpływu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj muszę zgodzić się, że człowiek na wiele spraw zwyczajnie nie ma wpływu,
      jednakże czasami są takie sytuacje w życiu na które zawsze znajdzie się
      w miarę możliwości jakieś rozwiązanie ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  12. Podoba mi się, że to króciutkie opowiadanie zawiera w sobie wiele ważnych przesłanek/ drogowskazów życiowych. Też uważam, że na naprawienie własnego przeznaczenia nigdy nie jest za późno, a wiek to tylko liczba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od motywacji człowieka i tego czy ma w sobie na tyle sił,
      aby zrealizować postawione sobie cele ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  13. Bardzo przyjemnie się czytało to opowiadanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem bardzo mi miło z tego powodu!
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  14. Maja's journey reflects the ongoing quest for fulfillment and the courage to pursue new paths.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's never too late to make your dreams come true. Regards ♥

      Usuń
  15. A to jest opowiadanie czy prawdziwe wydarzenia z Twojego życia? Jesli to drugie, to serdecznie gratuluję i bardzo się cieszę, że ostatecznie rzuciłas edukację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tylko opowiadanie ;) Edukacji nigdy nie rzuciłam i bardzo lubię się uczyć nowych rzeczy, ale moja edukacja miała wiele wzlotów oraz upadków xd
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  16. Bardzo budujące opowiadanie! Czasem człowiek zapomina, że o marzenia trzeba spełniać,a nie czekać kiedy się spełnią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem bardzo mi miło, że opowiadanie spodobało się :)
      Marzenia same nigdy się nie spełniają ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  17. Bardzo ładne opowiadanie- motywujące i budujące :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń
  18. Podoba mi się Twoje opowiadanie. Prosto z życia wzięte. Ja też uważam, że na spełnienie marzeń nigdy nie jest za późno. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W miarę możliwości zawsze warto jest spełniać marzenia ;)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny ♥

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥