Translate

czwartek, 17 maja 2018

Czy warto się poświęcać?

Każdy człowiek nieraz rozmyśla nad tym czy dobrze robi poświęcając się jakiejś sprawie albo ludziom.
W dzisiejszym świecie lepiej zachować swoje spostrzeżenia dla siebie, bo przecież nie powinno nas obchodzić życie drugiego człowieka. Zastanawia mnie tylko jedno pytanie.
Dlaczego staliśmy się tacy egoistyczni? Owszem posiadamy mnóstwo własnych spraw,
 jednakże nie powinniśmy przechodzić obojętnie obok człowieka, który potrzebuje pomocy.
Często słyszymy, że dobrze wychodzi się z rodziną wyłącznie na zdjęciach.
Z biegiem lat muszę przyznać, że coś w tym jest, ponieważ częściej obce osoby potrafią bardziej podnieść kogoś na duchu niż rodzina tocząca niejednokrotnie wojenne spory lub obrzucająca się wyzwiskami. Jednak nadal widnieje pytanie czy warto się poświęcać?
Każdy musi sobie sam odpowiedzieć.
Moim zdaniem nie warto poświęcać się dla ludzi, którzy perfidnie nas traktują albo wykorzystują nasze zaufanie, gdyż bardziej stracimy na własnym zdrowiu za głupotę innych.
Sama nieraz poświęcałam się dla wszystkich. Stawiałam ich na pierwszym miejscu,
 a zapominałam o czasie wyłącznie dla siebie. 
Powiem szczerze, że różnie na takim poświęcaniu się wychodziłam.
Czasami w ramach podziękowań nieźle obrywałam.
Niemniej jednak należy walczyć z niesprawiedliwością, która zawsze będzie obecna na tym świecie.
Dla ważnych spraw warto się poświęcić, aby nasze sumienie mogło być spokojne i czyste.
Ludzie nieraz walczą z wiatrakami. To nie jest łatwa walka, lecz z odrobiną chęci można ją wygrać.
Trzeba również pamiętać, że zanim wygramy to musimy nauczyć się przyjmować porażki, 
ponieważ szczęście sukcesem nie będzie trwało wiecznie, a może trwać dosłownie ułamek sekundy.
Zawsze staram kierować się w życiu jedną zasadą. Nie rób drugiemu tego co Tobie niemiłe.
Mam nadzieję, że też wcielicie tą zasadę do własnego życia!

26 komentarzy:

  1. Poświęcać się warto, ale trzeba wiedzieć dla kogo, bo nie każdy na to poświęcenie zasługuje.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadam się z Agnieszką, mam kilka osób w swoim otoczeniu, dla których wiem, że warto czasem zrezygnować z czegoś dla siebie i poświećić sie im, bo oni odpłacą zawsze tym samym. Możemy na siebie liczyć i to jest piękne :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba po prostu mieć świadomość komu się pomaga i czy warto. Są osoby,które na to zasługują a są takie co nie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, bo dobro i zło do nas wraca ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zawsze dajemy radę pomóc, czasem tylko skrzywdzimy siebie i nic nie zrobimy. Jeśli jednak można to warto pomagać, byle by nie zapominać o sobie. Znaleźć umiar ale najważniejsze to nie krzywdzić. Gdyby nikt zła nie czynił to każdy by sobie pomóc potrafił.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również uważam ze warto pomagać innym ale trzeba z tym uważać bo niektórzy lubią to wykorzystywać
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiedziałabym, że nawet powinniśmy się czasem poświęcać, ale trzeba też wiedzieć dla kogo lub czego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się. Czasami warto jest pomuc.
    Pozdrawaim
    wer-weronika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli jesteśmy pewni, że nikt nas nie wykorzystuje, to warto się poświęcać. Gorzej jednak, kiedy dana osoba chce tylko skorzystać z naszych umiejętności, a tak na prawdę na nas jej nie zależy.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Po prostu warto się poświęcać ale z głową :) I mając na uwadze, że nie wszystko zawsze pójdzie po naszej myśli.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  11. Może nie tak do końca poświęcać się. Pomagać owszem, ale nie poświęcać się.
    Dać wędkę, a nie złowioną rybę.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że nie dla każdego warto się poświęcać. Wszystko zależy od relacji, osoby, kontekstu. Ale moim zdaniem poświęcanie się brzmi negatywnie. Lepiej po prostu pomagać, ale w tym wszystkim nie zapominać o sobie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem czasami warto jest się poświęcić czy pomagać, ale zgadzam się z innymi komentarzami, że trzeba wiedzieć dla kogo, bo nie każdy na to zasługuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobro wraca, ale nie wszystkim trzeba się poświęcać 😃

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem właśnie z tych współczujących i pomagających osób. Niestety nie jest to dobra cecha, często oczekuję od ludzi tego samego. Nie w stosunku do mnie ale do innych osób a nie zawsze tak jest. Można powiedzieć, że ja poświęcam się aż za bardzo ;p Pozdrawiam i zapraszam 💙 www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto się poświęcać, ale trzeba wiedzieć dla kogo. Może to trochę niewłaściwe, ale uważam, że nie wszyscy na to zasługują. Raz i drugi coś się dla kogoś zrobi, a on Ci nawet nie podziękuje i w przypadku obrotu spraw nie pomoże. Nie warto tracić czasu dla takich ludzi - oczywiście moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mądrze napisane. Ja w życiu (choć nie zawsze mi wychodzi) staram się traktować innych tak jak sama chciałabym być traktowana i zgadzam się ze swoją przedmówczynią - owszem, warto się poświęcić, ale trzeba to umieć robić z głową, bo brak poświęcenia w niektórych przypadkach również może być szkodliwe!

    OdpowiedzUsuń
  18. Warto się poświęcać ale do osób, które są tego warte. Nie każdy potrafi docenić dobroć drugiego człowieka a nawet jest skłonny ją wykorzystać.
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Uważam,że warto się poświęcać ale dla ludzi których tak naprawdę znamy i którzy byli z nami w różnych sytuacjach mamy do nich pełne zaufanie. Musimy też uważać bo nie wszyscy ludzie tacy są trzeba być czujnym. Pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  20. adorei seu post
    bem interessante <3

    https://dosedeestrela.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy warto... obecnie uważam, że warto poświęcać się dla zwierząt (jestem wegetarianką i nie jest to żadne poświęcenie z mojej strony, chodź wiele osób tak to odbiera, po prostu uwielbiam zwierzęta i nie chcę ich jeść, warto też się poświęcić dla osób chorych, biednych, które może i nie będą miały się z czego odwdzięczyć, ale na to nie licze, wystarcza mi ich uśmiech, wdzięczność i ich szacunek za wszelką pomoc. Dla znajomych? Ostatnio się przekonałam, że nie warto. Przykre jak cholera, ale w moim przypadku prawdziwe. Mega się zawiodłam. Jakoś chyba nie pasuję do dzisiejszego świata - nie umiem być wredna, niemiła, komuś uprzykrzać życia, krzywdzić kogoś. Za to już od małego dziecka obrywam po tyłku...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bycie wegetarianinem to jest wyzwanie i w sumie dobrze, że osoby odbierają to jako poświęcenie dla zwierzaczków z Twojej strony ;)
      Zgadzam się, że warto poświęcić się dla osób chorych oraz biednych, gdyż tak jak napisałaś pomimo iż nie będą mieli się z czego odwdzięczyć to uśmiech oraz wdzięczność wyrazi więcej niż tysiąc słów. Czasami w życiu tak bywa, że zawodzimy się na przyjaciołach.
      Kilka lat temu również miałam taką sytuację, jednakże nie lubię do tego powracać. Doskonale Cię rozumiem, ponieważ czasami także mam wrażenie, że nie pasuję do dzisiejszego świata, gdyż tak jak Ty nie lubię zbytnio krzywdzić ludzi albo uprzykrzać im życia. Ja tak samo od małego dziecka obrywam po tyłku, lecz mimo wszystko warto być sobą i zarażać ludzi pozytywną energią :) Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny ♥

      Usuń
  22. Moim zdaniem to nieuniknione, takie mamy dorosłe życie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny tekst, co do poświęcania, to bardzo zależy to od sytuacji - czasamia warto, czasem nie. NIestety zdarza się, że poświęcamy się dla osób lub sytuacji, któe na to nie zasługują.

    OdpowiedzUsuń
  24. mądrze napisane ♥
    po prostu trzeba wiedzieć dla kogo warto się poświęcić :) wielokrotnie poświęcałam się dla ludzi dla których byłam czy to towarem zastępczym czy szybką pociechą... nie fajne uczucie... nikomu nie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥