Translate

czwartek, 1 listopada 2018

Uroczystość Wszystkich Świętych

Ten czas jak zawsze skłania nas do refleksji, zadumy, a także zatrzymania się
na chwilę w świecie, gdzie ciągle pędzimy. 
To właśnie dzisiaj możemy zobaczyć jakie życie człowieka jest kruche i ulotne. 
Zostaje po tych osobach tylko pamięć oraz dobre uczynki, które spełnili za życia.
Nie ważne czy jesteś biedny czy bogaty. Wszystkie dobra materialne
 w pewnym momencie na nic się zdadzą. Często o tym zapominamy.
Uroczystość Wszystkich Świętych głównie kojarzy nam się z cmentarzem.
 Za niedługo odwiedzimy miejsce spoczynku bliskich nam osób, aby zapalić znicz,
 który świadczy o tym, że nadal Ci ludzie żyją w naszych sercach.
 Warto w tym dniu być przez chwilę z nimi! 

15 komentarzy:

  1. Dla mnie czas Wszystkich Świętych to, oprocz czasu refleksji i zadumy dzień, w którym cała rodziną spotykamy się i wspominamy zdarzenia z życia tych osób nam bliskich, które już odeszły. Najczęściej są, to zdarzenia, które wspólnie z nimi przeżyliśmy. W ten, sposób młodsze pokolenia naszej rodziny mogą dowiedzieć się czegoś o bliskich zmarłych, których niestety nigdy nie poznali. Oglądamy zdjęcia i wspominamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie jest to czas zadumy i przemyśleń, dla niektórych jest to dzień smutny, dla mnie jest on po części dniem radosnym ciszę się, że moi bliscy, którzy odeszli są w Królestwie Bożym i doznali jego łaski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie również jest to czas zadumy,wspomnień...
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi ten dzień kojarzy się przede wszystkim ze smutkiem, wspomnieniami i zadumą
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie jest to zdecydowanie dzień wspomnień i czas w którym wspólnie możemy o wszystkich powspominać. Przypomnieć sobie każde chwile, porozmawiać...

    OdpowiedzUsuń
  6. Po śmierci nie liczą się twoje tytuły, majątek, zasługi. Liczy się to w ilu sercach potrafiłeś zapalić światło. Światło, które oni postanowili Ci przekazać w postaci zapalonego znicza. Swoim bliskim, których już z nami nie ma szacunek powinniśmy okazywać nie tylko od wielkiego święta.
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Życie rzeczywiście jest kruche i ulotne. Trzeba pamiętać o tych, którzy już odeszli z tego świata.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkich Świętych to moim zdaniem jedno z ważniejszych świąt. Możemy wtedy poczuć bliskość osób, których już z nami nie ma.
    pozdrawiam, mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przykre, że w końcu znikniemy i nic po nas nie zostanie. Możemy zapracować, aby o nas pamiętano, ale z pokolenia na pokolenie będzie nas i tak coraz mniej. :(

    imdollka.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezmiennie od lat dzień Wszystkich Świętych jak i Dzień Zaduszny jest bardzo bliski memu sercu. To dni w których warto się zatrzymać, zadumać nad swoim życiem, które jest tak przerażająco kruche. A dzięki zniczom jakie zapalamy na grobach bliskich nam osób ich dusze dostają otuchę i nadzieję na szczęście wieczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post, dla mnie dzień ten jest wspomnieniem bliskich zmarłych, oczywiście są to pozytywne wspomnienia, jest to także czas modlitwy za zmarłych :)
    obserwuje i zapraszam do mnie :
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie to głównie dzień wspomnień. Zawsze wracam myślami do chwil które przeżyłam z osobami, których już ze mną nie ma.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Cały rok pamiętam o bliskich, wspominam, odwiedzam cmentarz by zapalić znicz i ułożyć kwiaty. Pierwszy listopada to dla mnie dzień przypominający o tym jakie życie jest kruche i o tym, że każdego z nas prędzej czy później czeka śmierć. Dopada mnie refleksja i doceniam życie.
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś w tym roku poczułam klimat tego święta. Złapała mnie taka refleksja.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Spieszmy się kochać ludzi... tak szybko odchodzą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥