Translate

czwartek, 12 maja 2016

"Byłam tu"- streszczenie

Cześć! Dziś pierwszy raz na moim blogu pojawi się streszczenie książki.
 Jakiś czas temu postanowiłam zakupić dzieła Gayle Forman. Do mojej biblioteczki zawitały: ,,Zostań jeśli kochasz", "Wróć jeśli pamiętasz" i ostatnia "Byłam tu" o której zaraz się wypowiem. Książki tej autorki mają od niedawna całkiem duży rozgłos, więc chciałam sprawdzić czy są naprawdę godne uwagi. Opinie innych się sprawdziły i każdy powinien przeczytać przynajmniej jedną książkę tej wybitnej pisarki. "Byłam tu" całkowicie skradła moje serce i mogłabym czytać ją naprawdę w kółko. Pomimo, że posiada 324-strony przeczytałam ją na jednym wdechu w dwa dni.
 Mam nadzieję, że ten post zachęci Was do sięgnięcia po książkę.
Książka ta opowiada o osiemnastoletniej Cody Reynolds zmagającej się z utratą najlepszej przyjaciółki. Główna bohaterka odczytała od swojej kumpeli Meg wiadomość, że odebrała sobie życie. Dziewczyna długo się nad tym zastanawiała, ale postanowiła skrócić swój żywot twierdząc, że tym sposobem przerwie własny ból. W wiadomości uświadomiła bliskich, że to nie jest ich wina, gdyż to była tylko i wyłącznie jej decyzja, ale Cody nie mogła się z tym pogodzić. Wiadomość została zaplanowana specjalnie tak, aby wysłała się gdy Meg już nie będzie. Cody sądziła, że to jakiś żart. Chwyciła za telefon i do niej dzwoniła, ale telefon milczał. Postanowiła zadzwonić do jej rodziców, ale oni o żadnym e-mailu nie mieli pojęcia. Meg zrobiła kopię e-maila dla rodziców i policji. Z tego co można się dowiedzieć wypiła trutkę. Rodzice zmarłej dziewczyny poprosili Cody, aby pojechała do motelu przyjaciółki i spakowała jej rzeczy. Nasza bohaterka oczywiście się zgodziła, ale na miejscu wszystko już było spakowane. Cody była naprawdę zaskoczona, gdyż Meg zawsze była bałaganiarą. Będąc w tym miejscu spotkała jej znajomych Alice i Richarda, którzy powiedzieli jej iż dziewczyna od dawna zaczęła wszystko porządkować. Cody postanowiła przejrzeć jej laptopa, a tam znalazła dziwne korespondencje z chłopakiem o imieniu Ben. W koszu znajdował się plik, którego nie dało się otworzyć. Myśląc, że jest to jakiś wirus nasza bohaterka postanowiła więcej go nie ruszać. Gdy wróciła z wszystkimi rzeczami do Pani Soe i Joego oni podarowali jej laptopa. Wyżej nie zdradziłam wszystkich szczegółów, gdyż jest tam dla nas mała niespodzianka.
Pewnego dnia Cody przypomniała sobie, że Meg miała znajomego, który był informatykiem. Zadzwoniła do Alice, ale niestety nie odebrała, więc nagrała się jej na pocztę i poprosiła, aby Harry się z nią skontaktował. Chłopak bardzo szybko do niej zadzwonił, a wtedy laptop trafił w jego ręce.
Celem było odzyskanie tajemniczego pliku. Gdy Cody spotkała się w pewnym miejscu z Alice, dostała esemesa, że wszystko zostało rozszyfrowane. Jak się okazało był tam poradnik dla samobójców, a także znaleźli forum "Ostatnie rozwiązanie" na którym Meg często się wypowiadała. Znalazła jej posty pod nickiem Świetlik1021. Dziewczyna bardzo często tam korespondowała z Wszystko_BS. Cody założyła na tym portalu konto z nickiem Jeszczeraz, aby wybawić nieznanego faceta z kryjówki. Po paru próbach jej się udało i napisał do niej. Cody latała wtedy co chwilę do biblioteki, gdyż sama nie posiadała w domu internetu. Wychowywała ją tylko Tricia (mama), która pracowała w klubie, a facetów zmieniała jak rękawiczki. Po wielu korespondencjach z nieznanym facetem podała mu swój numer telefonu i nieznany człowiek do niej zadzwonił. Następnie poprosiła Harego, aby go namierzył. Jak chciała tak też zrobił. Mężczyzna nie dzwonił z komórki, ale ze Skypa.  Cody postanowiła odwiedzić Wszystko_BS, a jako kompana wzięła Bena. Jak twierdziła on również był w całą tą sprawę zamieszany. W pierwszą noc podróży przenocowali u Richarda, a gdy rano od niego wyjechali po drodze zatrzymali się w miejscowości w której mieszkał ojciec Cody. Dziewczyna nie miała z nim od dziecka żadnego kontaktu. Chciała z nim porozmawiać, ale ostatecznie zmieniła zdanie. Kiedy nasi bohaterowie dojechali do wyznaczonego celu, Cody postanowiła sama odwiedzić tego człowieka. Zapukała do jego drzwi, a gdy jej otworzył powiedziała mu, że przychodzi w jego sprawie. Mężczyzna z siwą bródką się troszkę przestraszył. Miał już zamykać przed nią drzwi, ale ona włożyła nogę między szparę. Wtedy zaprosił ją do środka. Człowiek ten nazywał się Brad Smith. Cody przedstawiła mu się jej nickiem oraz Meg. Zapytała go dlaczego to zrobił, dlaczego ją zabił. On na to z pobłażliwym głosem odpowiedział jej, że nikogo nie zabił. W prawdzie nie napisał Meg słów, żeby się zabiła, gdyż porozumiewał się z nią tylko cytatami innych ludzi. Gdy tak rozmawiali w pewnym momencie wszedł do mieszkania jego wnuk. Przerwał ich rozmowę, a tedy Brad się odezwał, że to najwyższy czas, aby już sobie poszła. Na pożegnanie Cody zadała mu pytanie, jakby on się czuł gdyby ktoś wyrządził jego wnukowi taką krzywdę.
 Facet nic się nie odezwał, ale krew zaczęła pulsować mu w żyłach. Cody wybiegła z płaczem, a Ben był przerażony, że nieznany mu mężczyzna coś jej zrobił. Kiedy wróciła z podróży Tricia odstawiła ją prosto pod mieszkanie Meg, aby wszystko opowiedziała jej rodzicom. Jak się potem okazało Soe i Joe doskonale wiedzieli o przebywaniu dziewczyny na forum, ale nie mieli pojęcia o Bradzie. Cody dowiedziała się także od nich, że Meg chorowała na depresję, która zaczęła się w 9-klasie.
 Nasza bohaterka pomimo, że była jej przyjaciółką nie miała o niczym zielonego pojęcia.
 Na koniec razem z Benem rozrzuca prochy Meg w jej ulubionych miejscach.

61 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać "Byłam tu", gdyż jestem ogromną fanką całej serii :) Po przeczytaniu postu, jeszcze bardziej zaciekawiłaś mnie to lektury. Obowiązkowa pozycja na wakacje.
    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wzruszający koniec. ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jestem w trakcie czytania tej książki :) wybrałam się w weeken do empiku i wpadła mi w oku wiec kupiłam :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jej nie czytałam. Jak będę miała chcwilę wolnego wybiorę się do empika i kupię ją, a potem przeczytam :)
    Zaciekawiła mnie :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. I think your blog is sweet and creative !

    check out my last post and maybe follow for follow ?

    NEW POST - 3D nailart


    Facebook |Bloglovin |♥Instagram | Lookbook |Google✚


    Stay Gold

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytałam ;p

    pozdrawiam i zapraszam:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam zostać jeśli kochasz... hm może i na tą się skuszę;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi naprawdę ciekawie, chętnie bym ją przeczytała, ponieważ na pewno jest wzruszająca. A odnośnie "Zostań jeśli kochasz" to nie czytałam tej książki, jestem ciekawa Twojej opinii, ponieważ film tak średnio mi się podobał, także stwierdziłam, że książka też będzie taka sobie. A jakie jest Twoje zdanie?
    Trzymaj się cieplutko, Kochana :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już rok temu sięgnęłam po książkę Gylie. I to właśnie od niej zaczęła się moja przygoda z książkami, to ona sprawiła, że sięgnęłam po kolejną książkę. Ok. grudnia szukałam tej książki w każdym empiku jednak nie doszło do skutku. Potem kupiłam sobie kilka super książek i trochę zapomniałam o mojej starej liście z książkami. Na pewno po nią wrócę :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  10. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale za to na jednym tchu przeczytałam "Wróć, jeśli pamiętasz" oraz "Zostań, jeśli kochasz".
    Do tej drugiej oglądałam tez film i książka jest o wiele lepsza :D
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie czytałam tej książki. W sobotę jadę na zakupy więc muszę wstąpić do księgarni ^^ Myślę, że książka będzie ciekawa :D
    Pozdrawiam ;***

    https://nigdy-nie-dorastac.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się ciekawie :)

    Zapraszam do siebie:
    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pisz częściej recenzje książek bo świetnie CI to wychodzi :) Btw , czytałam tą książkę i jest świeeetna :) Mogę cię prosić o klik u mnie na blogu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialna tematyka! Muszę przeczytać :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hello!!! your blog is really nice and your posts are very interesting . Would you like to follow each other ? follow me and follow you immediately. See you soon
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej! Zostałaś nominowana do LBA TAG!
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam autorkę, ale o książce nie słyszałam... Może, jeśli będę miała chwilkę czasu, to zdołam przeczytać i wyrobić sobie własną opinię na jej temat :)
    Świetnie napisana recenzja, kochana!

    Pozdrawiam gorąco ♥♥♥
    → → → mademoisellepaulline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam ani o tej książce, ani o autorce, ale zachęciłaś mnie do tego ! :D

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, no to się rozpisałaś, haha. Masz tak cholernie wielki talent do pisania że rzadko się taki spotyka. O samej książce sporo słyszałam ale nie mam czasu jej przeczytać, kiedyś muszę się wziąć za nią bo już sporo osób mi ją polecało.

    viveere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie to wszystko napisałaś. Widać, ze masz do tego talent. Pomimo tego że post był długi, nie był nudny ❤ jak ty to robisz? ❤😘
    typoweblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ahh gdybym tylko miała czas na czytanie :(

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam tą książkę i bardzo mi się spodobała:)
    Zapraszam do mnie: modowajoanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Szkoda, że streściłaś książkę, bo zrobiłaś mi spojlera, myślałam, że to Brad jest winny śmierci Meg. Cóż, chyba już nie ma sensu tego czytać.
    Recenzja to nie streszczenie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś zainteresowały mnie dwie pozostałe książki autorki o których wspomniałaś. O tej nie wiedziałam i żadnej z nich niestety nie czytałam. U mnie też recenzja, haha, ale się zgrałyśmy!
    Pozdrawiam ciepło :) passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałam raz styczność z twórczością pani Forman i jakoś już nie ciągnie mnie do innych książek jej autorstwa ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  26. Samo streszczenie jest wzruszające. Myślę, że kiedyś przeczytam tą książkę, bo wydaje się ciekawa. :)
    Pozdrawiam.
    ironimi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam tytułu , ani autora , ale zachęciłaś mnie do tego !
    https://niktspecialnytylkoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie lubię czytać książek

    http://wchojnacka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. chętnie przeczytam :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  30. recenzja świetna !
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Kiedyś przeczytam ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Aa nie czytam recenzji bo boje się że za dużo mi zdradzi! :D uwielbiam książki tej serii więc napewno do niej zajrze!:)
    pozdrawiam,
    claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetna recenzja, ostatnio zastanawiałam się nad kupnem tej książki i aż żałuje ze wtedy jej nie kupiłam.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam książki tego autora ale akurat tego tytułu jeszcze nie miałam okazji czytać. Koniecznie muszę po niego sięgnąć :D

    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Udanego wieczorku, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Nigdy nie miałam okazji czytać tej książki, może kiedyś się skuszę. Pozdrawiam.

    http://aleksandramakota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Książka musi być super ale ja chyba bym ryczała jak bóbr czytając ją. Świetne streszczenie, takich więcej!
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie miałam styczności z tą książką, chyba jest nie dla mnie choć i tak nie mam za bardzo czasu by czytać :( fajna recenzja, pozdrawiam! :)
    lazurkowasztuka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Czytałam "zostań jeśli kochasz" , jest naprawde świetna !:)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ta książka mnie zaciekawiła. Serio! Muszę ją kiedyś przeczytać. Już zapisuję tytuł i autora! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale jej fabuła bardzo mnie zaciekawiła :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Koniecznie muszę przeczytać tą książkę bo po Twojej recenzji wydaje się być na prawdę dobra.
    Pozdrawiam!
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Mam nadzieję, że w wakacje w końcu będę miała czas na czytanie. Super recenzja.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Zachęciłaś mnie, aż mam ochotę ją przeczytać! Na pewno to zrobie jak tylko znajdę choć trochę czasu :D buziaki!
    https://julietguliet.blogspot.com/2016/05/ozspecials.html zapraszam do mnie kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Zdecydowanie mnie zaciekawiłaś i na pewno po nią sięgnę :)

    http://nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Fabuła jest na prawdę zachęcająca :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo fajny post:) zapraszam do mnie:
    http://prosinek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. czytałam 2 wcześniejsze książki naprawdę świetne, muszę jeszcze ją przeczytać ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  49. Udanego wieczorku :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetna recenzja :) Zastanawiałam się nad przeczytaniem tej serii i chyba zacznę :)

    Zapraszam do siebie:
    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Chętnie bym przeczytała ;) wygląda ciekawie ;)
    Ps. Mogę prosić o kliknięcie w ostatnim poście? Bardzo mi pomożesz.:) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  52. Great post hun! I love this so much.

    JENNEROUTFITS.COM a blog dedicated to kendall and kylie jenner’s best outfits.

    OdpowiedzUsuń
  53. Uwielbiam czytać książki i chyba skuszę się na przeczytanie również tej :) Dzięki za recenzję!
    Pozdrawiam
    http://ksosna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Chyba będę musiała sięgnąć po tę książkę
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  55. Kocham Zostań jeśli kochasz i jej sequel, ogólnie bardzo lubię twórczość tej pisarki, więc na pewno w wolnej chwili sięgnę po tą książkę!

    http://mvrcelia.blogspot.com zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja ostatnio zakupiłam jej książkę "Zawsze stanę przy Tobie". Niestety nie miałam jeszcze czasu przeczytać. Ale jej książki wszystkie bez wyjątku są świetne! Już nie mogę się doczekać!
    aureleei.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Ostatnio cały czas trafiam na ciekawe recenzje książek, a ja w ogóle nie mam czasu na ich przeczytanie... Bardzo fajnie napisane :)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie czytałam jeszcze nic spod pióra G. Forman.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥