Translate

czwartek, 22 grudnia 2016

"Zostań jeśli kochasz" - krótkie streszczenie

" Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć? Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie."


Główna bohaterka powieści Mea ma siedemnaście lat, a jej brat Teddy niedawno skończył osiem.
Pewnego śnieżnego poranka wszystkie szkoły w Oregonie zostały zamknięte, a lekcje odwołane. Cała rodzina postanowiła zrobić sobie tego dnia wagary. Po śniadaniu zdecydowali, że pojadą w odwiedziny do Henry'ego i Willow - starych przyjaciół rodziców. Mea jak prawie każda nastolatka miała swojego chłopaka. Adam to wyluzowany gość z subtelnymi tatuażami, w rurkach, czarnych trampkach i zwyczajnych znoszonych punkrockowych T-shirtach. Dziewczyna kiedy pierwszy raz zobaczyła jak ją obserwuje w studiu muzycznym stwierdziła, że się z niej nabija i zaczęła go unikać.
Gdy cała familia siedziała już w aucie to zaczęła się walka o władzę nad odtwarzaczem stereo.
Mama chciała słuchać radia, tata Franka Sinatrę, Teddy - grupę Sponge Bob'a, a Mea coś klasycznego jako jedyna wielbicielka muzyki poważnej. Zaraz po dokonaniu muzycznych wyborów cała czwórka ruszyła w trasę. Podczas jazdy Mea zasnęła i nie spodziewała się, że po czymś takim radio będzie nadal grało. Ich samochód został unicestwiony, ponieważ uderzyła w nich rozpędzona ciężarówka, która wbiła się w wóz od strony pasażera. Początkowo myślała, że wszystko jest dobrze. Stała w przydrożnym rowie i miała przeczucie, iż jej rodzina podobnie została wyrzucona jak ona.
Weszła na szosę żeby ich odszukać i wpierw dostrzegła tatę, którego fragmenty mózgu leżały na asfalcie. Potem odnalazła martwą mamę. Miała nadzieję, że znajdzie również brata, więc pobiegła z powrotem w stronę rowu z którego się wygramoliła. Wtedy zauważyła wystającą dłoń i kiedy się zbliżyła zobaczyła siebie.Wydawało się jej, że ma złudzenia, a wszystko to co widzi jest tylko snem.
Chciała się obudzić, lecz nie mogła. Wkrótce potem rozległy się syreny pogotowia.
Kiedy karetka dojechała do najbliższego szpitala naszą bohaterkę pośpiesznie przetransportowano do budynku. Mea miała zapadnięte płuco, a także posiadała udar mózgu. Kierowca ciężarówki doznał lekkiego wstrząsu, natomiast Teddy walczył o życie, ale niestety zmarł. Mea przeszła natychmiastową operację, a następnie trafiła na OIOM.  Była w bardzo poważnym stanie. W szpitalnej poczekalni zebrała się cała jej rodzina. Nikt nie wspominał o młodszym bracie dziewczyny, dlatego Mea była pewna, że Teddy znajduje się w drugim szpitalu. Mea ciągle powtarzała w głowie słowa pielęgniarki, która powiedziała, że to czy będzie żyła zależy tylko od niej.  Nasza bohaterka wybrała się na porodówkę by posłuchać kwilenia noworodków, ponieważ to ją uspokajało, ale wtedy wszędzie było cicho. Usiadła sobie na parapecie i patrząc przez okno zobaczyła wjeżdżający w piskiem opon na piętrowy parking samochód. To był Adam. Chłopak chciał ją odwiedzić na OIOMIE, lecz nie mógł tego zrobić, ponieważ prawo do odwiedzin miała tylko najbliższa rodzina. Adam postanowił odwrócić uwagę całego personelu i wpadł na pomysł, aby Broke Vegi, bogini muzyki zrobiła zadymę. Ciekawskie pielęgniarki oraz salowe ruszyły do wyjścia, żeby sprawdzić co się dzieje. Przełożona pielęgniarek wezwała ochronę, a Adam wtargnął się na oddział. Chłopak zdołał dobiec do sali w której leżała i kiedy wyciągał do niej rękę został schwytany przez ochroniarzy. Gdy prowadzili go w kierunku korytarza z gabinetami został uratowany przez Willow, która była dyplomowaną pielęgniarką. To dzięki niej Adam mógł spędzić na spokojnie kilka chwil z dziewczyną. Mea ostatecznie postanowiła zostać.

13 komentarzy:

  1. Kocham tą książkę <3 Mogłabym czytać ją nawet z 1000 razy :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i to była, jak dotąd, jedyna lektura, przy której ryczałam jak bóbr. ♥
    Jest genialna, piękna i smutna.
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio oglądałam podobny film. Nie pamiętam jak się nazywał, ale też dziewczyna była w śpiączce, ale jej siostra wynajęła jej mieszkanie i ona nawiedzała nowego lokatora. Ogólnie są podobne książki czy filmy do tej.
    Mój blog
    Kanał na YT


    OdpowiedzUsuń
  4. Książki nie czytałam, jeszcze nie miałam okazji. Film jednak nie przypadł mi do gustu, może to jakoś odsuwa mnie od kupna tej książki. Tak czy siak - na pewno spróbuję, twój post zdecydowanie mnie do tego zachęcił :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Do 25.12 trwa także grupowe rozdanie na moim blogu: http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2016/12/swiateczne-rozdanie-wygraj-jeden-z-5.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana!
    Życzę Ci aby te Święta pozostały
    w twojej pamięci na wiele, wiele lat.
    A także co najważniejsze, zdrowia!
    No i oczywiście wszelakich blogerskich sukcesów :*!
    Wesołych Świąt!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. czytałam tą książkę jakiś czas temu, i bardzo zapadła mi w pamięć;) naprawdę warta przeczytania;)

    http://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy skończy się szał na tę książkę, z pewnością ją przeczytam ;)

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam książkę oraz oglądałam film. Mogę każdemu polecić :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś mądry psycholog powiedział, że ludzie dążą do miłości i jest ona silniejsza od heroiny. Kiedyś nie rozumiałam dlaczego niektóre kobiety godzą się na to, by być bite albo na to żeby ich partner gwałcił ich córki. Na szczęście mojej rodzinie daleko do patoli ale samo uczucie miłości - rozumiem. Jeżeli jest prawdziwa, to przetrwa wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki nie czytałam , za to oglądałam film i bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam film i bardzo się wzruszyłam.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam ten film i uważam, że jest wart polecenia ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥